Det er tid til nogle bøf

For nylig, jeg gennemgik vores website statistik. En af de websteder, der havde et link til mine fanget mig af overraskelse. Da dette er en familie publikation, vil jeg medtage navnet på hjemmesiden. Men lad os bare sige det indeholder en fire – brev ord, som folk ikke bruger i de fleste erhvervskredse.
Hjemmesiden var dybest set en opslagstavle for folk til at skråle om andre virksomheder. Udstationering om min hjemmeside startede ud med emnet, ‘Er denne hjemmeside bare en lidt for smarte?’ Bogføringerne fortsatte med at sige, at min hjemmeside havde en masse af syden, men ingen bøf.
Min første tanke var, “hvor tør de sige noget så uforskammet, efter jeg har arbejdet så hårdt på mit websted. De forsøger at sige, at min virksomhed har ingen stof? De ved intet om mig og hvad jeg gør. Jeg kan ikke tro, de ville angribe min virksomhedsbillede.»
Du kan se, de, der har mødt mig ved at jeg er en lille virksomhed billede konsulent. Jeg arbejder med alt fra kundeservice, dokumentation og uddannelse. Dybest set, alle de bag-kulisserne ting, der påvirker virksomhedsbillede. Hvordan kan min hjemmeside har et dårligt image?
Så tog jeg et skridt tilbage. Og med en kæmpe slurk af modvilje, jeg indrømmede for mig selv at de var rigtige. Tidligere i denne uge, havde jeg begyndte at omdefinere min forretningsservice. Small business image consulting ikke længere ‘fit’ virkelige mig. Og en eller anden måde var der viser gennem på min hjemmeside. Det var lidt for smarte. Det var ikke at komme til essensen af hvad jeg ville sige.
I stedet for blot at ændre min hjemmeside, besluttede jeg at tage på en vigtigere bestræbelse. Jeg tog et kig på min identitet og mit brand. Jeg fandt denne fantastiske bog kaldet gøre et navn For dig selv af Robin Fisher Roffer. Dette var vågne op opkald, som jeg havde brug for. Efter at hælde over bogen, begyndte jeg at komme i kontakt med min naturlige gaver.
Mens dokumentation har altid været en del af min virksomhed, var det ikke den del, som jeg ‘spillet ‘ på netværksmøder. Små virksomheder image consulting lød eksotiske og sexede. Det fik folk taler om kundeservice og betydningen af det. Det fik mig foredrag. Det fik mig masser af pressen. Dette var hele Syden, som de nævnte om der opslagstavle. Men det gjorde ikke få mig, hvad jeg skulle bruge mest. Bøf – flere telefonopkald og e-mails anmoder om mine tjenestegrene, og i sidste ende mere tilfredshed.
Jeg besluttede at sætte min skrivning services i spidsen. Ud over min teknisk skrivning, jeg nu specialiserer sig i lange dokumentation og pressemeddelelser. Processen med at omdefinere min virksomhed var skræmmende. Alle disse følelser af frygt og utilstrækkelighed dukkede op. Jeg begyndte at spekulere på, hvad folk ville synes om ændringen. Mener de, at det var dårligt for min forretning billede?
Så, jeg begyndte at spekulere på, hvor mange andre virksomhedsejere bare tilbyder hvad lyder godt. Hvor mange af dem er ikke udtryk for deres naturlige gaver gennem deres virksomhed. Hvor mange er bange for at lave en ændring?
Ingen af os bør være bange for at omdefinere vores tjenester eller til at oprette en brand hvor der ikke var en før. Nu er jeg mere sikker i det jeg gør. Jeg er tro mod mig selv, min passion og min gaver. Det er en frihed og en befrielse, at jeg aldrig har følt før.
Mine tjenestegrene har ikke længere en eksotiske og sexede lyd til dem. Men i det mindste nu jeg kan tilbyde Syden og bøf.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.